Nu kan du få dina fakturor från Hjälpmedelsverksamheterna via Kivra
Som ett led i vår digitalisering och en mer miljövänlig fakturahantering kommer vi från Hjälpmedelsverksamheterna från och med nu att skicka ut fakturor via den digitala brevlådan Kivra.
Det gäller både fakturor och påminnelser.
Du som har Kivra - kommer få en notifiering via e-post eller app när en faktura från oss anländer, beroende på hur du ställt in dina önskade notifieringar i Kivra.
Du som inte har Kivra - får en pappersfaktura från oss med posten som vanligt.
Vill du skapa en digital brevlåda hos Kivra?
Att skaffa Kivra tar bara några minuter. Du anger e-post, telefonnummer, personnummer och legitimerar dig med Mobilt BankID. Du ansluter dig via Kivras webbplats
Har du Kivra, men vill fortsätta få dina fakturor i pappersform?
Då behöver du själv logga in och välja bort Hjälpmedelsverksamheterna som avsändare av digitala brev i Kivras app eller på Kivras webbplats.
Publicerad 2023-06-02
Senaste nyheterna
- Information om utlämning av kognitions hjälpmedel för minderåriga
- Förbättringar på våra webbplatser
- Lyssna på vår verksamhetschef
- Förenklad hantering av avregistrering av hörapparater från 1 oktober
- Uppdateringar av distribution och logistiksystem
- Nya regler för kompressionshjälpmedel från 1 september 2024
- Vårdstrejken är över
- Hantering av order på kompressionshjälpmedel som är äldre än 60 dagar
- Nya rutiner hörseltekniska hjälpmedel
- Förändring för dig som förskriver diabeteshjälpmedel från Medicinteknisk apparatur i hemmet