Service och reparation av hjälpmedel

Hjälpmedel Stockholm servar och reparerar de hjälpmedel som har förskrivits från verksamheten. Du kan kontakta oss för att boka service eller be din förskrivare att skicka en arbetsorder.

Kontakta oss för bokning av service eller reparation av rullstolar, elrullstolar, arbetsstolar, sängar, gå- och stå-hjälpmedel, lyfthjälpmedel, hygienhjälpmedel samt övriga ADL-hjälpmedel. 

Våra kontaktuppgifter hittar du under fliken Kontakta oss i huvudmenyn.

Boka service på 1177.se

Du som patient kan boka service via 1177:s e-tjänster för:

  • lagning av ett punkterat eller trasigt däck
  • lagning av trasig broms (gäller ej för elrullstol)
  • byte av länkhjul, de mindre hjulen på ditt hjälpmedel

Logga in på 1177

Att tänka på före service

Några saker att tänka på och ta reda på innan du tar kontakt med teknisk service av ditt hjälpmedel:  

  • Hjälpmedlet ska vara väl rengjort.
  • Hjälpmedlets registreringsnummer.
  • Eventuell laddare till hjälpmedlet ska medfölja vid service (gäller ej fast monterade laddare). 
  • Är hjälpmedlet är en specialanpassad produkt. Etikett sitter på hjälpmedlet.
  • När hjälpmedlet servas väntar patienten i väntrummet. Ta med egen lyftsele för ev hjälp vid förflyttning.

I en nödsituation

Om du har en nödsituation på grund av att ditt hjälpmedel har gått sönder kan du ringa oss även efter våra ordinarie öppettider. Våra kontaktuppgifter hittar du under fliken Kontakta oss i huvudmenyn. Telefonnumret är detsamma som under våra öppettider. Ring oss och välj Felanmälan och service i knappvalsmenyn. 

Vi kommer att fråga efter hjälpmedlets registreringsnummer så förbered gärna detta innan du ringer. Registreringsnumret består av en bokstav med efterföljande sifferkombination.

Utöver normalt slitage

Du kan bli ersättningsskyldig om ditt hjälpmedel skadas utöver normalt slitage. Läs mer om skadat, stulet eller borttappat hjälpmedel