- Avvikelse och reklamation
- Förskrivning
- Leverans
- Montering och anpassning
- Service och reparation
- Stulet, skadat eller borttappat hjälpmedel
- Utbildningar
- Utprovning av hjälpmedel
- Återlämning
- För förskrivare
- Leverans
- Befintlig sida: Leverans till patient
Leverans av hjälpmedel till patient
Leverans av hjälpmedel sker endast under helgfria vardagar.
När levereras hjälpmedlet?
Före hämtning och lämning av hjälpmedel hos patient ringer en chaufför och informerar kontaktpersonen. Chauffören ringer samma dag (efter kl. 7:30) som leveransen förväntas ske. Undantag till detta är endast om förskrivaren angett något annat vid beställning av hjälpmedlet.
När kan jag hämta ett beställda hjälpmedlet?
Vissa hjälpmedel kan hämtas direkt från Bergtallsvägen 10 i Älvsjö. När hjälpmedlet är klart för upphämtning ringer lagerpersonalen till kontaktpersonen och meddelar detta. Invänta samtal även om du fått information om att hjälpmedlet finns på lager.
Vilka dagar sker leveranser till mitt område?
Så snart beställningen är färdig kommer den lämnas till transportavdelningen för leverans till patient. Vi har inga fasta transportdagar för utkörning till patient.
Leverans av säng
För leverans av säng och tillbehör till säng används distributören Roux Healthcare (tidigare SAPS). Läs mer här.
Uthämtning av paket
Vissa tillbehör och hjälpmedel skickas som rekommenderade brev eller postpaket. Posten kräver legitimation vid uthämtning. För mer information, läs här.