Service och reparation

Våra servicetekniker sköter tidbokning för reparation av trasigt hjälpmedel och förebyggande underhåll, besiktning av hjälpmedel, personlig teknisk support samt rekonditionering av inkomna hjälpmedel.

Våra servicetekniker kan hjälpa dig med service och reparation av rörelsehjälpmedel, epilepsilarm, TENS, ADL-hjälpmedel och liknande.

Att tänka på  

När du skriver arbetsorder/ringer in felanmälan: 

  • Ange aktuellt telefonnummer till person som vi kan kontakta vid frågor om servicen.
  • Beskriv felet så utförligt som möjligt på arbetsordern eller lämna telefonnummer till kontaktperson.
  • Uppge registreringsnummer. 
  • Uppge om hjälpmedlet är en specialanpassad produkt. Etikett sitter på hjälpmedlet.

Inför besöket: 

  • Hjälpmedlet ska vara väl rengjort.
  • När hjälpmedlet servas väntar patienten i väntrummet. Ta med egen lyftsele för ev hjälp vid förflyttning.
  • Eventuell laddare ska alltid medfölja vid service (gäller ej laddare som är fast monterad i vägg eller tak).

I en nödsituation 

Vid nödsituationer, på grund av att patientens hjälpmedel har gått sönder, kan vi erbjuda hjälp med service under kväller, nätter och helger. Ring tekniker i beredskap och ha hjälpmedlets registreringsnummer i beredskap då du ringer. 

Våra kontaktuppgifter hittar du under fliken Kontakta oss i huvudmenyn. Telefonnumret är detsamma som under våra öppettider. Ring oss och välj Felanmälan och service i knappvalsmenyn.