Avvikelser transport
2018-01-12: En vanlig orsak till att våra hjälpmedel inte levereras i tid är att vi saknar korrekt adress i beställningen eller arbetsordern.
Det är viktigt att du som förskrivare alltid anger rätt adress dit hjälpmedlet ska hämtas eller levereras.
Om hjälpmedlet ska levereras hem till patienten behöver vi även ett korrekt telefonnummer. Tänk på att informera patienten om att vi ringer från dolt nummer.
Avsaknad av adress kan leda till en felfällning av din beställning/arbetsorder alternativt så kommer det att försena transporten.
Senaste nyheterna
-
Leveransförseningar från Invacare
-
Säkerhetsmeddelande Futura 3
-
Säkerhetsmeddelande
-
Förskrivarutbildningar våren 2021
-
Transport av hjälpmedel över jul och nyår
-
Faktura till dig som patient kommer en vecka senare än vanligt
-
SAPS byter namn till Roux Healthcare AB
-
Frågor och svar om tyngdtäcken
-
Vissa hjälpmedel övergår till egensvar
-
Webbinarium istället för fysiska träffar