- Behandling av personuppgifter
- Fakturera oss
- Jobba hos oss
- Lämna synpunkter
- Patientsäkerhet
- Upphandling av hjälpmedel
- Om webbplatsen
- Om oss
- Befintlig sida: Lämna synpunkter
Lämna synpunkter
Dina synpunkter är viktiga för oss. Det hjälper oss att ständigt förbättra våra rutiner och metoder.
Hitta på sidan
Du är välkommen att när som helst lämna dina synpunkter om hjälpmedel till oss. Det är verksamheten som bäst kan förklara vad som hänt och vidta de åtgärder som behövs.
När vi tagit emot din synpunkt kommer du att få en bekräftelse på det. Du får i regel ett svar inom fyra veckor men undantagsvis kan det, i ärenden som kräver mer utredning, ta något längre tid. Om du är under 18 år försöker vi alltid svara tidigare än fyra veckor. Svaret ska vara formulerat så att du förstår det.
Lämna synpunkter via 1177
- Logga in på 1177:s e-tjänster
- Välj "Alla övriga tjänster"
- Välj – Lämna synpunkter och klagomål hos din vårdgivare
- Under ange vilken vårdenhet väljer du Primärvård Stockholms läns sjukvårdsområde
- Under avdelning/mottagning – välj Patientvägledare
Lämna synpunkter via brev eller formulär
Har du inte e-legitimation kan du istället skriva ett brev, mejla eller ringa. Kom ihåg att ange dina kontaktuppgifter så att vi kan kontakta dig tillbaka. Vill du inte ha ett svar kan du skicka dina synpunkter anonymt.
Du kan vara anonym om du vill, men tänk på att du inte kan få något svar om du väljer att vara anonym. Du kan lämna dina synpunkter anonymt via detta formulär.
Om du vill lämna synpunkter för någon annans räkning behöver ni båda fylla i denna fullmakt och skicka till oss.
Patientvägledare SLSO
Du kan också vända dig med dina synpunkter eller klagomål till patientvägledaren i Stockholms läns sjukvårdsområde.
Telefon: 08-123 400 40
Adress:
Stockholms läns sjukvårdsområde
Patientvägledare
Box 45436
104 31 STOCKHOLM
Patientnämnden i Stockholm
Du kan också vända dig till Patientnämnden. Nämndens uppgift är att vara en länk i kontakten mellan patient och vårdens medarbetare. Patientnämnden ger också råd och information till patient, närstående eller brukare.
Patientnämnden är en fristående, opartisk och kostnadsfri instans som enligt lag ska finnas i alla landsting. Patientnämnden har tystnadsplikt och du kan framföra dina synpunkter eller rådgöra med en handläggare hos dem.
Läs mer på Patientnämndens webbplats