Kontakta oss
Kontaktuppgifter, adresser och vägbeskrivningar finns under fliken Kontakta oss i huvudmenyn. Telefontiderna är samma som våra öppettider.
Kontakta våra tekniker för reparation av trasigt hjälpmedel, förebyggande underhåll, besiktning av hjälpmedel, personlig teknisk support samt rekonditionering av inkomna hjälpmedel. Om hjälpmedlet är skadat, stulet eller borttappat ska det anmälas till oss.
Du som förskrivare beställer reparation/service genom att kontakta våra tekniker eller genom att skriva en arbetsorder i Beställningsportalen. Om hjälpmedlet är skadat, stulet eller borttappat ska det även anmälas till oss - vid stöld ska en polisanmälan göras.
Vid nödsituationer, på grund av att patientens hjälpmedel har gått sönder, kan vi erbjuda hjälp med service under kväller, nätter och helger. Ring tekniker i beredskap och ha hjälpmedlets registreringsnummer i beredskap då du ringer.
Om ett hjälpmedel skadas, tappas bort eller blir stulet ska detta anmälas till Hjälpmedelsverksamheterna.
Hjälpmedel som förskrivs till patienter ägs av oss, och skada, förlust och stöld ska rapporteras till oss. Rapporteringen kan göras av förskrivare eller patient genom denna blankett. Tänk på att eventuell polisanmälan vid stöld ska bifogas blanketten.
Anmälan skadat/stulet/borttappat hjälpmedel (pdf)
Nytt hjälpmedel kan förskrivas för att ersätta stulet eller borttappat hjälpmedel.
Skadat hjälpmedel
Du som är förskrivare kan beställa hämtning genom att kontakta oss eller skriva en arbetsorder i Beställningsportalen.
Läs mer i Vårdgivarguiden
Förskrivarens och brukarens ansvar | Vårdgivarguiden
Kontaktuppgifter, adresser och vägbeskrivningar finns under fliken Kontakta oss i huvudmenyn. Telefontiderna är samma som våra öppettider.