Synpunkter och klagomål
Du har rätt att klaga om du inte är nöjd med den vård eller det bemötande du fått i vården. Det finns flera sätt att lämna synpunkter, via 1177 är ett av dem.
Se vilka hjälpmedel du har, boka tid för service och reparation, gör en beställning av förbrukningsprodukter - eller lämna ett meddelande till oss. Du kontaktar oss säkert via e-tjänsterna på 1177.
Om du redan har hjälpmedel förskrivna kan du logga in via e-tjänsterna på 1177 och se vilka hjälpmedel du har och vilken vårdgivare som skrivit ut dem till dig.
Om du redan har förbrukningsprodukter förskrivna kan du ofta beställa tillbehör direkt från oss via e-tjänsterna på 1177.se. En del tillbehör och förbrukningshjälpmedel behöver dock beställas av din vårdgivare.
Under Övriga tjänster > Alla övriga tjänster finns rubriken Hjälpmedel > Mina förskrivna förbrukningsprodukter
Ser du dina hjälpmedel listade kan du gå vidare och skicka en beställning till oss. Kontrollera att adress, portkod och telefonnummer är rätt. Har du redan skickat en beställning så kan du se om vi har tagit emot och registrerat den.
Har du en hörapparat som behöver servas? Behöver du laga ett punkterat eller trasigt däck? Laga broms på rullstol (ej el-rullstol)? Byta länkhjul? Dessa reparationer kan du boka tid för via e-tjänsterna på 1177. Du kan även vara ombud till ett barn som är under 13 år.
För att boka tid behöver du lägga till din hjälpmedelsverksamhet bland dina mottagningar på 1177. Det gör du under Alla övriga tjänster > Mottagningar.
För övrig service och reparationer av hjälpmedel är du välkommen att ringa oss för tidsbokning.
Du som är patient kan kontakta oss säkert via e-tjänsterna på 1177.se.
Under rubriken Våra e-tjänster klickar du på Kontakta oss. Välj inloggningssätt och logga in. Nu kan du beskriva ditt ärende och klicka på skicka.
Du har rätt att klaga om du inte är nöjd med den vård eller det bemötande du fått i vården. Det finns flera sätt att lämna synpunkter, via 1177 är ett av dem.