Vi servar och reparerar rullstolar, elrullstolar, arbetsstolar, sängar, gå- och ståhjälpmedel, lyftar, epilepsilarm, TENS, ADL-hjälpmedel m.m.
Hjälpmedel Stockholm erbjuder "enklare" service i patientens hem. Den typ av service som utförs i hemmet kan vara lagning av punktering eller broms.
Om service endast kan utföras hemma hos patienten ska detta framgå på arbetsordern.
Om du har en nödsituation på grund av att ditt hjälpmedel har gått sönder kan du ringa till oss.
Vi kommer att fråga efter hjälpmedlets registreringsnummer så förbered gärna detta innan du ringer. Registreringsnumret består av en bokstav med efterföljande sifferkombination.
Telefonnumret är detsamma som under våra ordinarie öppettider.
Tänk på detta när du skriver arbetsordern eller ringer in felanmälan:
Ange aktuellt telefonnummer till någon vi kan kontakta vid frågor om servicen.
Beskriv felet så utförligt som möjligt på arbetsordern, eller lämna telefonnummer till kontaktperson.
Uppge registreringsnummer.
Uppge om hjälpmedlet är en specialanpassad produkt. Etikett sitter på hjälpmedlet.
Tänk på detta inför besöket:
Hjälpmedlet ska vara väl rengjort.
När hjälpmedlet servas väntar brukaren i väntrummet. Ta med egen lyftsele för ev hjälp vid förflyttning.
Ev laddare ska alltid medfölja vid service (gäller ej laddare som är fast monterad i vägg eller tak).