- Utprovning av hjälpmedel
- Förskrivning
- Montering och anpassning
- Leverans
- Återlämning
- Service och reparation
- Patientsäkerhet
- För förskrivare
- Service och reparation
- Befintlig sida: Att tänka på vid service
Att tänka på vid service och reparation
- Hjälpmedlet ska vara väl rengjort.
- Ange aktuellt telefonnummer till person som vi kan kontakta vid frågor om servicen.
- Förskrivare som skriver arbetsorder för service eller reparation, ska beskriva felet så utförligt som möjligt på arbetsordern, eller lämna telefonnummer till kontaktperson.
- Uppge hjälpmedlets eventuella registreringsnummer. Etikett sitter på hjälpmedlet.
- Uppge om hjälpmedlet är en specialanpassad produkt. Etikett sitter på hjälpmedlet.
- Under tiden som hjälpmedlet servas väntar patienten i väntrummet. Ta med egen lyftsele för eventuell hjälp vid förflyttning.
- Eventuell laddare ska alltid medfölja vid service (gäller ej laddare som är fast monterad i vägg eller tak).